Brysselistä Luxemburgin kautta Ranskaan

Brysselistä lähtö sattui sunnuntaiaamulle, joten ruuhkista ei enää ollut tietoakaan. Seuraavana kohteena oli Ranskan Metz, johon ajoimme Luxemburgin kautta. Varsinainen Ranskan kohde on Pariisi, tämä on vain tämmöinen pieni mutka matkassa. Ajattelimme ajaa Luxemburgin kautta kun sinne tuskin tulisi erikseen lähdettyä. Ja siellä oli muuten yllättäin ainakin toistaiseksi tämän reissun halvinta dieseliä, 1.05 e/litra!

Jyrkät ja todella pitkät mäet kävivät tutuiksi niin Belgiassa kuin etenkin Ranskassa

14 tankkauspaikkaa ja jokaiselle pitkä jono

Ensimmäinen kerta Dunkin Donutsissa

Metz oli tosiaan välikohde ja ikäänkuin suunniteltu lepotauko, eli siellä ei ollut tarkoituskaan varsinaisesti kierrellä. Hotellimme siellä oli Premiere Classe Metz, huoneen hinta oli vain 35 euroa + aamupalat 10 euroa kahdelta. Hotelli kuitenkin oli siisti ja aika uusikin, eli ihan törky halpa hinta.

Metzin halpa ja siisti hotelli

Viereisestä puistosta löytyi mystinen ansa, mitäköhän se pyydystää?

Metzin hotellilta oli respan mukaan lähimpään ruokapaikkaan lähes 3 kilometriä, joten lähdimme autolla syömään. Aika moni paikka oli kiinni, mutta löysimme lähes tyhjän Buffalo Grillin josta saimmekin hyvät pihvi- ja fish & chips annokset.

Ihan kelpo pihvipaikka

Todella tyylikkäästi piilotettu viemäripömpeli!

Metzin lepopäivän jälkeen tänään aamulla suuntasimme kohti Pariisia, jossa yövymme kolme yötä. Ranskan ja eritoten Pariisin liikenteestä oli moni varoittanut etukäteen, mutta koko matka hotellille meni ihan kivuttomasti. Maksullinen motari vähän aiheutti ihmetystä, kun ei oikein tiennyt olisiko se pitänyt maksaa etukäteen vai ei. Kuitenkin lopulta sekin ajeltiin ilmeisesti ihan laillisesti :)

Maksun aika motarilla ajamisesta

Pariisin hotellimme valitsimme siten, että Eiffelille olisi kävelymatka. (plus toki vakiokriteerimme auto, koirat, lapsi…) Hotel Carladez Cambronne täytti tarpeemme erittäin suppeasta valikoimasta. Etenkin parkkipaikan tarve tuntui Pariisissa olevan kiven alla jos ei halunnut majoittua yli 10 km päässä kaikesta. Hotelli on siisti ja huoneemme ylimmässä kuudennessa kerroksessa tarjoaa hyvät näkymät.

Pariisin huoneemme ylimmässä kerroksessa

Tältä se Pariisi nyt näyttää, vastasi kyllä mielikuvaa

Tänään kävimme kiertämässä jo pitkän lenkin mm Eiffelillä, mutta niistä tarkemmin seuraavassa kirjoituksessa.

Illalla pieni matkustaja päätti kiivetä matkalaukkuun ja laittoi vielä kannen päällensä :)

Täälläkin pikaisesti käytiin, ehkä huomenna jo ylös

This entry was posted in Belgia, Hotellit, Luxemburg, Nähtävyydet ym, Ranska, Ravintolat and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.